Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Goro po západočesku aneb To by se Kubišové líbilo

Třikrát jsem toho psa zkusil udat a třikrát se mi vrátil. Zřejmě si mě vybral v nějakém Chcete mě. „Fér bývá protivný, potřebuje často venčit, je vděčný za každé olízání,“ řekla pravděpodobně moderátorka – fena a měl jsem to spočítaný.

 

Takhle to bylo: jednou v sobotu jsem ráno otevřel dveře, labužnicky jsem se protáhnul, abych… a pak jsem zaklapnul jako kudla, protože mi do břicha vpálilo cosi dost velkého. Při bližším ohledání jsem to identifikoval jako labradora. Bez obojku, bez tetování (a jak jsme později zjistili i bez tetování), prostě anonym, zato rychle objevil tenisák a ačkoliv jsem mdlého ducha, celkem snadno jsem pochopil, že se ode mě čeká následující: míček hodit, když se s ním pes dostaví zpátky, předstírat, že mu ho chci sebrat, honit se s ním a pak znova hodit.

Potíž je, že vzhledem k tomu, čím se živím, pro mě není úplně jednoduché s takovým halamou zůstat. Vypukla tedy velká pátrací akce, v jejímž rámci jsem obvolal pět starostů, tři útulky a dva zvěrolékaře, jen abych zjistil, že pes nikomu nechybí,nechyběl a chybět nebude. Zvěrolékař ze Zbiroha mi přátelsky doporučil, že si psa mám nechat, protože ani nevím, jak mi to změní život. Nakonec se mi povedlo zmermomocnit dámu, které nedávno jejího retrívra nějaká dobrá duše zastřelila. Paní přijela, psa naložila do auta a odjela.

Střih. Je pondělí ráno, asi tak pět hodin. Probouzí mě nějaký zvuk. Ano, ne, ano, je to štěkání. Vstal jsem, otevřel dveře a ano, sklapnul jsem jako kudla, protože mi do břicha vpálilo cosi dost velkého. Pejsánek se ve dvacet kilometrů vzdáleném městě u svých nových lidí podhrabal pod plotem, přes noc tu cestu urazil a vrátil se ke mně. Vypukly orgie psí lásky, spočívající mimo obvyklých projevů v tom, že se pes z radosti nad tím, že mě našel (anebo z té srandy, jak mě vypekl) počural, předvedl mi, že pro něj není žádný problém vyskočit mi až na hlavu atd.

Do úterního rána se mi podařilo sehnat smutnou paní, která přijela a v rámci srdceryvných scén si pejska znovu odvezla. Nebudu to protahovat, dneska ráno jsem vstal, otevřel dveře a… dál už to znáte.

Prostě se v životě stane, že všechno dopadne úplně jinak. Například já bych si dobrovolně nikdy v životě nepořídil labradora. Co ale dělat, když si labrador pořídí vás? Už nemám to srdce znova ho expedovat do dalšího oběhu. Když ho tedy nikdo nepostrádá a když si takhle dojemným způsobem, který mi připomněl jeden japonský seriál, vybral člověka dle svého gusta…

Zatímco toto píšu, Ben leží pod stolem obklopený svými oblíbenými hračkami (tenisák, uzel, kus řemenu,moje špinavá ponožka, stará pantofle) a dává pozor, abych se zas neztratil a on zas nemusel volat do psího Chcete mě, o jehož existenci jsem tímto přesvědčen.

Autor: Ondřej Fér | čtvrtek 30.6.2011 6:12 | karma článku: 28,22 | přečteno: 2248x
  • Další články autora

Ondřej Fér

"V redakci můžeme bouchat šampaňské"

Pád letadla s hokejisty Jaroslavle znamenal vzestup čtenosti serveru Idnes. Jeho redaktoři v té souvislosti navenek projevili vzácnou péči o „etičnost“ příspěvků a komentářů k tématu. To je hezké. Jen by jim z redakce nesměla unikat interní korespondence.

9.9.2011 v 20:52 | Karma: 15,57 | Přečteno: 1377x | Diskuse| Ostatní

Ondřej Fér

Mrtví hokejisté dostanou vyznamenání i svatozář

Krátce poté, co ruský prezident Medveděv vydal zvláštní výnos, podle kterého budou všichni lidé s příjmením Jakovlev hromadně oběšení na Rudém náměstí zahájila Svatá stolice na Svatopetrském náměstí proces beatifikace zesnulých hokejistů Marka, Rachůnka a Vašíčka.

9.9.2011 v 11:21 | Karma: 9,74 | Přečteno: 1054x | Diskuse| Ostatní

Ondřej Fér

Deníčky 2: Obstarožní signatářka iniciativy D.O.S.T.

Statečné ženě, bojující za konservativní společnost bez homosexuálů, komunistů a pisálků dvakrát sláva a jednou heil.

16.8.2011 v 15:13 | Karma: 16,90 | Přečteno: 1885x | Diskuse| Politika

Ondřej Fér

Tajuplný ostrov kazí děti, musí se přepsat

Oblíbený dobrodružný román Julese Vernea Tajuplný ostrov asi zmizí ze seznamu doporučené četby ministerstva školství. Protestují proti němu ekologové i feministky. Chybí v něm ženský prvek i ekologické chování, navíc je rasistický.

5.8.2011 v 8:24 | Karma: 34,94 | Přečteno: 3007x | Diskuse| Politika

Ondřej Fér

Spasiteli, tvé jméno je Hmyz

Zpráva z tisku: Evropská komise chce do dvou let vypracovat závazná pravidla pro chov hmyzu. Pojídání hmyzu, entomofágie, by v budoucnu mělo nejen obohatit náš jídelníček, ale také vyřešit problém hladovění zejména v zemích Afrického rohu.

18.7.2011 v 17:15 | Karma: 11,51 | Přečteno: 1322x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2509x
of je gramotný, svobodný, čas od času také vtipný